سرمایه گذاری در املاک؛ بررسی مزایا، معایب و نقاط ریسک!

سرمایه گذاری در املاک؛ بررسی مزایا، معایب و نقاط ریسک!

سرمایه گذاری در املاک، یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری به حساب می آید که به واسطه داشته محبوبیت زیاد، نظر افراد زیادی را نیز به خود جذب کرده است. طی این روند سرمایه گذاری، افراد دارایی های مالی خود را به ملک، خانه یا آپارتمان تبدیل می نمایند. این مسئله مزایای گسترده ای را به همراه خواهد داشت. با سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، شما می توانید از تغییرات قیمت مسکن و وضعیت تورم سود کنید.

خیلی از افراد، با  سرمایه گذاری در املاک برای خود یک منبع درآمد مجزا ایجاد می کنند. البته که خرید ملک کار راحتی نیست. برای دنبال کردن این پروسه، شما همواره باید به متغیر های گسترده ای توجه کنید. امروز ما قصد داریم تا روند خرید آپارتمان و نکات مهم برای سرمایه گذاری روی مسکن را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما در ادامه همراه شوید.

ضرورت سرمایه گذاری در املاک

بیایید کارمان را با بررسی ضرورت سرمایه گذاری در املاک شروع کنیم. وضعیت کشور از نظر اقتصادی، تورمی است. این مسئله باعث شده تا شغل هایی که درآمد ثابت دارند، گزینه خوبی برای افراد به حساب نیایند. اینجاست که افراد از سایر روش های کسب درآمد استفاده می کنند تا بتوانند نیاز های خود و خانواده را رفع نمایند. سرمایه گذاری در حوزه مسکن یا املاک، به دانش خیلی گسترده ای نیاز ندارد. حتی افرادی که با علم اقتصاد آشنا نیستند هم می توانند روی این بازار سرمایه گذاری کنند.

جدا از این مسئله، مسکن یک نیاز داخلی در ایران به حساب می آید. هیچکس نمی تواند مسکن را از خارج کشور وارد کند. به همین علت هم تغییر قیمت در بازار، می تواند باعث کسب سود سرمایه گذاران شود. جدا از این مسئله، تقاضا برای مسکن بالا است. مسکن یکی از مهم ترین نیاز های انسان به حساب می آید. سرمایه گذارانی که در حوزه مسکن و ملک فعالیت می کنند، به تسهیلات بانکی متنوعی هم دسترسی خواهند داشت. همه این موارد باعث شده اند تا سرمایه گذاری در حوزه مسکن، به مسئله ای پر اهمیت تبدیل شود.

خرید آپارتمان
خرید آپارتمان

سرمایه گذاری در مسکن چه اصولی دارد؟

هر کاری یک سری اصول دارد. سرمایه گذاری در املاک هم از این قاعده مستثنی نیست. برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن، شما در ابتدا باید اصول آن را مد نظر خود قرار دهید. اولین اصل، به موقعیت سنجی اشاره می کند. شما باید در مورد محله، ملک و ساختمان تحقیقات گسترده ای را انجام دهید. خیلی از اوقات افراد به خاطر نداشتن اطلاعات کافی در مورد یک محله، نسبت به خرید خانه ای اقدام می کنند که آینده ای ندارد. این مسئله می تواند مشکلات جدی را برای سرمایه گذاران ایجاد نماید.

دومین اصل سرمایه گذاری در املاک به نحوه خرید خانه اشاره می کند. روش های زیادی برای خرید ملک در ایران وجود دارد. شما می توانید نسبت به خرید ساختمان های آماده اقدام نمایید یا اینکه در برنامه های پیش فروش شرکت کنید. در هر صورت برای کسب بازدهی مطلوب از روند سرمایه گذاری، باید به شرایط خودتان نگاه کنید و بر همان اساس هم تصمیم بگیرید.

در نهایت، آخرین اصل سرمایه گذاری در املاک به انتخاب زمان مناسب برای ورود به بازار اشاره دارد. شما همواره باید به دنبال بهترین زمان ممکن در جهت خرید ملک باشید. انتخاب یک زمان نا مناسب، می تواند باعث کاهش قیمت ملک شما و ضرر شود .به خاطر داشته باشید که بازار ملک همیشه یک رکود 3 تا 5 ساله داشته و پس از آن وارد یک روند صعودی می شود. از همین رو، کاربران لزوما باید به دنبال بهترین زمان خرید باشند.

مزایای سرمایه گذاری در حوزه مسکن

حتما شما هم از خود می پرسید که به صورت دقیق، سرمایه گذاری در املاک چه مزایایی دارد؟ پاسخ به این سوال خیلی راحت نیست. مزایای این روش سرمایه گذاری را می توان از جهات مختلفی مورد بررسی قرار داد. حفظ سرمایه، اولین مزیت این روند به حساب می آید. اگر شما دلار یا یورو تهیه کنید، باید آن را در یک محفظه ایمن قرار دهید تا امکان سرقتش کاهش پیدا کند. این مسئله برای ملک مطرح نمی شود چرا که هیچکس نمی تواند یک خانه را بدزدد! پس با خرید ملک، شما امنیت سرمایه خود را بدون دردسر تامین کرده اید.

مزایای سرمایه گذاری در مسکن
مزایای سرمایه گذاری در مسکن

جدا از این مسئله، سرمایه گذاری در املاک به شما اجازه می دهد تا از طریق اجاره هم کسب درآمد کنید. خیلی از افراد با تهیه چندین ملک مختلف، از طریق دریافت اجاره هم نسبت به کسب سود اقدام می نمایند. این سود تضمینی و ماهانه است. در نهایت، برای سرمایه گذاری در ملک شما نیازی به طی کردن دوره های تخصصی ندارید. همه این موارد باعث شده اند تا ملک، اولین انتخاب سرمایه گذاران حرفه ای باشد. فقط برای کسب بازدهی مطلوب در این زمینه، شما باید بتوانید خدمات تیم های مشاوره ای خوش سابقه همچون مجموعه خانه گستر یکم را به کار گیرید.

معایب سرمایه گذاری در املاک

البته که سرمایه گذاری در املاک فقط سود ندارد! این روند یک سری معایب خاص را نیز در خود جای داده است. اولین عیب این پروسه به درصد سرمایه مورد نیاز اشاره می کند. هزینه ای که شما باید برای خرید آپارتمان پرداخت کنید، نسبتا بالا تر از سایر روش های سرمایه گذاری می باشد. در حال حاضر به صورت میانگین قیمت خرید هر متر ملک چیزی در حدود 40 تا 60 میلیون تومان متغیر است. این مسئله می تواند هزینه های سنگینی را روی دست کاربران بگذارد.

جدا از این مسئله، سرمایه گذاری در املاک شما را وارد یک بازار ناهمگن می کند. هر ملک یک سری ویژگی های خاص داشته و نمی توان آن را با سایر املاک مقایسه نمود. این مسئله باعث شده است تا قیمت گذاری روی ملک های مختلف به مسئله ای چالش برانگیز تبدیل شود.

بررسی ریسک های سرمایه گذاری در املاک

در نهایت، برای سرمایه گذاری در املاک شما باید به ریسک های موجود در این پروسه توجه داشته باشید. خیلی از قرارداد های معامله مسکن، حاوی بند هایی هستند که می توانند به سرمایه و دارایی کاربرانشان آسیب های جدی وارد نمایند. شما باید قرارداد را به درستی مطالعه کنید و در صورت نیاز، از خدمات یک وکیل حرفه ای برای آنالیز دقیق آن استفاده نمایید. جدا از این مسئله، سیاست گذاری های دولتی هم می تواند بازار ملک را کمی ریسکی کند. پروژه هایی همچون مسکن ملی می توانند روی سرمایه گذاران بازار مسکن موثر باشند.

ریسک بازار مسکن
ریسک بازار مسکن

کلام آخر

امروز ما سعی کردیم تا روند سرمایه گذاری در املاک و نکات مهم برای دنبال کردن این پروسه را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که ذکر شد، این روند هم مزایای زیادی دارد و هم می تواند معایب متنوعی را به همراه داشته باشد. از همین رو، کاربران برای سرمایه گذاری باید تحقیقات گسترده ای انجام دهند. توجه به درصد ریسک، شرایط خرید و فروش، وضعیت بازار و وضعیت محله مد نظر از جمله مواردی به حساب می آیند که پروسه سرمایه گذاری را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

اگر شما هم به دنیای سرمایه گذاری و خرید ملک علاقه مند هستید، لزوما باید خدمات بهترین تیم های ایرانی فعال در این زمینه را به کار گیرید. استفاده از خدمات تیم های سرمایه گذاری مشهور برای دریافت مشاوره قبل از خرید ملک همواره نتایج مطلوبی را برای کاربران به همراه خواهد داشت. شرکت سرمایه گذاری خانه گستر یکم، با داشتن سابقه ای درخشان در این زمینه، آماده ارائه مشاوره به کاربران و رفع نیاز هایشان می باشد.